SŠ: Gymnázium Rumburk
Po ukončení studia: Luxembourg Institute of Science and Technology (prospective LCA in emerging technologies)
Když jsem šla do prvního ročníku bakalářského studia, AVI byl úplně nový obor. Věděla jsem, že chci studovat něco “technicky zaměřeného”, ale zcela přesně jsem ještě nevěděla, a myslela jsem, že skončím na nanomateriálech. Na AVI se mi ale líbilo, že obor má širší spektrum předmětů, než nabízejí jiná studia, a proto jsem mohla do hloubky objevit více oborů a plně se rozhodnout až později (a nakonec jsem zjistila, že mne baví něco úplně jiného, než chemie!). Navíc i semestrální stáž, která mne nyní čeká v letním semestru, mi přišla jako vážně super příležitost.
Nejvíc oceňuji přístup všech učitelů. Necítím se tu jako pořadové číslo, pokud mám dotaz, nebo mi něco není jasné, je velmi jednoduché se s učitelem domluvit na konzultacích a obdobně probíhá i domluva termínů zkoušek, což ale neznamená, že je toto studium jednoduché. V podstatě každý předmět vyučuje expert ve svém oboru, takže se člověk nemusí bát, že by se učil věci, které by pak nepoužil. Oceňuji časté dotazníky na hodnocení předmětů a učitelů a kroky, které jsem podnikány podle návrhů studentů.
Nyní mne čeká semestrální stáž v Turíně, která bude navazovat na moji bakalářskou práci. Je super, že se to dá takhle propojit, ale pokud někdo objevil, že téma jeho bakalářské práce ho nakonec nebaví, ani to nebyl problém. Také jsem se zapojila do dvouletého SGS projektu, takže už teď vím, že budu pokračovat i na doktorské studium.
SŠ: Lepařovo gymnázium Jičín
Po ukončení studia: VÚTS (oddělení Výpočty a modelování), doktorát AVI FM
Bakalářské studium jsem absolvoval zde v Liberci na fakultě strojní. Toto studium sice považuji za velice přínosné, ale z nabízených navazujících oborů se mi žádný příliš nezamlouval. Jako gympláka mě bavily předměty vyučované především na Katedře mechaniky, pružnosti a pevnosti, kde navazující studium chybí. Těmto předmětům jsem, myslím, rozuměl lépe než moji spolužáci ze strojních průmyslovek, a tak mi přišlo vhodné hledat blízký obor zaměřený právě na výpočty. Po vcelku krátkém hledání jsem narazil na obor AVI se specializací Počítačové simulace ve fyzice a technice, který se mi líbil jak skladbou předmětů, tak tím, že je to v Liberci, kde už to dobře znám.
Nejvíce se mi líbí malý kolektiv spolužáků, s kterými je opravdu radost chodit do školy (a na pivo). Díky tomu, že nás není mnoho, tak je prostor pro individuální přístup ze strany učitelů, kteří jsou vždy vstřícní a rádi pomohou.
V rámci studia, konkrétně v letním semestru prvního ročníku, je třeba splnit povinnou semestrální stáž. Tu jsem se rozhodl absolvovat zde v Liberci ve strojírenském výzkumném ústavu VÚTS na Oddělení Výpočtů a modelování. Pokud bych měl vybrat nejužitečnější část celého studia, tak je to právě tato. Zjistil jsem, že věci, které jsem zatím viděl ve škole pouze na papíře, opravdu využiji v praxi. Krom toho jsem se zde domluvil i na tématu diplomové práce, která se věnuje pevnostním kritériím pro kompozitní materiály. V tuto chvíli mám za sebou tři ze čtyř semestrů studia, a kdybych se rozhodoval znovu, tak bych si opět vybral stejně.
SŠ: Lepařovo gymnázium Jičín
Po ukončení studia: Toptec ÚFP AV ČR
Studovala jsem na Lepařově gymnáziu v Jičíně. Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, kam na VŠ. Matematika mě bavila už od malička a fyzika vlastně taky, takže technická škola byla jasná. Ale která? A hlavně jaký obor? Pozornost k Technické univerzitě v Liberci přitáhl můj kamarád poutavým vyprávěním o oboru nanomateriály, které právě studoval. Potom jsem objevila ještě obor AVI, a když jsem se pak podívala na vyučované předměty, rozhodla jsem se právě pro něj. Určitě toho nelituju.
Na AVI se mi líbí moc. Jsem ráda, že jsem se, i přes počáteční strachování, pro tento obor rozhodla. Studuju sice 1. semestr, ale tuším, že zajímavé předměty, úžasně přátelští profesoři i krásný Liberec se ani v dalších letech k horšímu měnit nebudou.
V předmětu Snímání a zpracování obrazu často trávíme čas v laboratoři. Je dobré si spoustu věcí z teorie vyzkoušet tzv. na vlastní kůži. Sestavili jsme si spektrometr, zkoumali jsme vlastnosti laserů a vyzkoušeli jsme si i práci s teleobjektivem.
SŠ: gymnázium Plzeň
Po ukončení studia: HiLase FÚ AV ČR, doktorát MFF UK
Při otvírání oboru AVI jsem studoval zde na univerzitě 3. ročník oboru Nanomateriály. I když jsem byl spokojený, postrádal jsem bližší kontakt s praxí. Vždy jsem také přemýšlel nad tím, jak funguje okolní svět. Mám pocit, že málokterý obor by dokázal na mé všetečné otázky odpovědět lépe než právě AVI.
Liberec je krásné město. Rád se tu procházím, aniž bych musel dýchat přehnaná množství výfukových plynů. I když má obor AVI podle mě velmi vysokou úroveň, nedostal jsem se zatím do situace, kdy bych byl v koncích, nebo kdy by mě studium nebavilo. Všichni jsou zde otevřeni diskuzi, čemuž napomáhá i velmi nízký počet studentů. Když se tohle všechno skloubí s bujarým kolejním životem a mnoha nejen pracovními příležitostmi, není nad čím váhat.
Hned od nástupu na navazující studium AVI jsme si uvědomovali výsadu, kterou žádný jiný obor (snad kromě medicíny) nenabízí, a to absolvování celého semestru formou stáže ve vybraném podniku nebo výzkumném pracovišti. V návaznosti na mou bakalářskou práci jsem se hodlal zabývat optikou, a proto jsem se rozhodl pro turnovské centrum speciální optiky Toptec. Spolupráce ústavu s univerzitou byla na velmi vysoké úrovni a díky tomu nám bylo umožněno absolvovat měsíc stáže v ženevském CERNu, kde jsme se zabývali tzv. strukturovanými optickými svazky, které poslouží pro budoucí zarovnávání magnetů do velkého hadronového urychlovače LHC. Stáž byla pro mne nesmírně přínosná a na jejím základě nyní stavím svou diplomovou práci, zabývající se velmi zajímavým tématem jednopixelové kamery na principech komprimovaného snímání.
SŠ: gymnázium Martin
Ako prvú VŠ po maturite som si vybrala architektúru, ale akosi som po roku zistila že to asi nebude ono, bolo tam pre mňa príliš málo matematiky. Potom som chodila 3 roky na MatFyz v Bratislave a potom som našla AVI, kde sa mi použitie matematiky v praxi a teória zdali v dobrom pomere.
Je super, že máme stáž zakomponovanú priamo v učebnom pláne. Je nás len 6 na niektorých predmetoch sme dokonca len dve čo je + a - dokopy, každý si na nás nájde čas ale keď sa nepríde na prednášku je to rozhodne vidieť. Mne osobne sa v Liberci veľmi páči, vyhovuje mi, že sú okolo "hory" (teda na české pomery :D) a kto chce aj športovať tak si tu určite nájde niečo lebo v Liberci sa robí asi každý šport…
Ja som na svoju stáž ostala priamo v Liberci vo Výskumnom ústave VUTS. Rozhodne to bola dobrá skúsenosť, lebo som sa v podstate stala normálnym zamestnancom na pol roka. Riešila som komerčné zákazky, bola na jednaniach s klientmi, a výsledky mojej práce sa reálne použili v praxi.
SŠ: gymnázium Dr. J. Pekaře Ml. Boleslav
Jsem z humanitně zaměřeného gymplu, a řekla jsem si, že bych vlastně chtěla být vědec (:D) a AVI mi přišlo jako fajn obor pro start.
Miluji lidský způsob jednání vyučujících a fakt, že pro ně nejsme jen číslo. Do Liberce jsem se zamilovala první podzim, protože podzimní Jizerky jsou kouzelné. Mám tu super práci, kamarády, vlastně všechno.
Je mi 21 a dělám na vlastním 3D mikroskopu. Takže už vlastně začínám být “vědec”.
SŠ: gymnázium Ml. Boleslav
Po ukončení studia: Toptec ÚFP AV ČR, doktorát AVI FM
AVI jsem si vybral především kvůli zajímavým předmětům. Osobně mě vždy na gymplu bavila matika a fyzika, ale většina ostatních oborů je buď namíchána s předměty, s kterými jsem si nikdy moc nerozuměl (např. spousta chemie) nebo až příliš teoretická (např. pražský matfyz), tudíž AVI byla jasná volba.
Jednoduše asi vše, co se studentovi může na škole líbit. V ročníku je nás málo, tudíž k nám mají učitelé, řekl bych, takový osobnější vztah a nejsme jen nějaké číslo v davu studentů. Všichni vyučující jsou zatím přívětiví a vstřícní a vybavení školy je také výborné. Mimo jiné jsou výhodou TUL koleje, kde si člověk užije studentský život opravdu naplno.
SŠ: Obchodní akademie Jičín
Volba oboru AVI logicky vyústila z tématu mé bakalářské práce- věnovala jsem se numerickým simulacím, které jsou na AVI jedním ze čtyř možných zaměření. Můj bakalářský obor byl zaměřen na mechatroniku a nese název EIŘS, zaštiťuje ho stejná fakulta jako obor AVI.
Velikou výhodu oboru AVI spatřuji v jednosemetrální stáži ve 4. ročníku navazujícího studia. Studenti zde získají neocenitelné znalosti a zkušenosti z praxe, nebo získají mnoho kontaktů a zkušeností na stáži v zahraničí. Další výhodou je počet studentů. V navazujícím studiu je nás nyní šest, na většinu předmětů chodíme pouze s jednou kamarádkou, ostatní zvolili jiné zaměření. Díky tomu máme skvělé vztahy s přednášejícími a individuální přístup.
Absolvovala jsem stáž na norské univerzitě v Trondheimu. Hlavní náplň mé práce byla simulace proudění v lidském vokálním traktu. Byla to obrovská životní zkušenost. Naučila jsem se komunikovat anglicky a spoléhat sama na sebe. V této krásné zemi jsem strávila 5 měsíců a napsala zde svou první diplomovou práci. Díky tomu, že tato stáž je v osnovách AVI, nemusela jsem za letní semestr nahrazovat žádný předmět.
Pro větší přehlednost si můžete zvolit, které novinky a události se Vám budou zobrazovat.